
Dünya Ahilik Pazarı 10 Trilyon Dolara Koşuyor
Dünya Ahilik Zirvesi Konsey Başkanı ve Discover Events Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Ete, dünya Ahilik pazarının 7 trilyon dolarlık büyüklüğe ulaştığını belirterek, “Pazarın önümüzdeki beş yıl içinde 10 trilyon doları bulması bekleniyor. Ahilik ekonomisinin yakın zaman içerisinde küresel pazarı şekillendireceği öngörülüyor” dedi. Türkiye’nin bu pazardan aldığı payı büyütmek için çalıştıklarını anlatan Ete, “Helal Akreditasyon Kurumu’nun aktif çalışmaları ve düzenlediğimiz Ahilik Expo gibi etkinliklerle, Türkiye’nin Ahilik pazarından aldığı payı beş yılda 400 milyar doların üzerine taşımayı hedefliyoruz,” diye konuştu.
Finanstan gıdaya, turizmden tekstile, kozmetikten tıp, ilaç ve kimyaya kadar dev bir sektörü içine barındıran dünya Ahilik pazarının büyüklüğü 7 trilyon doları aştı. Önümüzdeki beş yıl içinde 10 trilyon doları bulması beklenen Ahilik pazarının, küresel pazarı şekillendirmesi de bekleniyor. Hem jeopolitik konumu hem de yürüttüğü projelerle Ahilik pazarının üssü konumuna yükselen Türkiye ise bu pazardan aldığı payı son beş yılda üçe katlayarak 150 milyar doların üzerine taşıdı. Dünya Ahilik Zirvesi Konsey Başkanı ve Discover Events Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Ete
Küresel pazarı şekillendirecek
Dünya Ahilik Zirvesi Konsey Başkanı ve Discover Events Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Ete, son 5 yılda dünya Ahilik pazarının iki kattan fazla büyüme kaydettiği bilgisini verdi. Bu hızlı büyümede Kovid-19 pandemisinin de etkisi olduğunu anlatan Ete, “Helal ürünlerin temellerinden biri de hijyen. Pandemi döneminde de insanların sağlıklı ve hijyenik ürünlere ilgisi arttı. Bu da Ahilik olan ilgiyi artırdı. Dolayısıyla pazar hızlı bir büyüme ivmesine girdi” dedi. Dünya Ahilik pazarının 10 trilyon dolara doğru koştuğunu anlatan Ete, “İslami finansın 3.5 trilyon dolar, gıda ve içecek sektörünün 2 trilyon dolar, Ahilik turizm sektörünün 400 milyar dolar, kozmetik sektörünün 200 milyar dolar, muhafazakâr giyimin ise 240 milyar doların üzerinde bir büyüklüğe ulaşacağı tahmin ediliyor. Ahilik ekonomisinin yakın zaman içerisinde küresel pazarı şekillendirmesi de bekleniyor,” ifadelerini kullandı.
Türkiye üs konumuna yükseldi
Bu pazardaki potansiyeli yıllar önce fark ederek, 10 yıl önce Ahilik Zirvesi ve Forumı için çalışmalarını başlattıklarını aktaran Ete, “Her yıl düzenli olarak yaptığımız organizasyonumuzla ülkemizi hem dünya Ahilik pazarının üssü haline taşıdık hem de Türkiye’nin Ahilik pazarından aldığı payı büyütmesine katkı sağladık,” diye konuştu. Ahilik pazarında Türkiye’nin aldığı payı da her geçen yıl büyüttüğünü anlatan Yunus Ete, şöyle devam etti:
“Türkiye’nin payı hali hazırda 150 milyar doları aştı. Pazar büyüklüğünün 7 trilyon dolar olduğu düşünüldüğünde burada çok büyük bir pasta olduğunu da görebiliyorsunuz. Yani daha gidecek çok yolumuz var. Ülkemizde faaliyetlerine devam eden Ahilik Akreditasyon Kurumu’nun aktif çalışmaları ve düzenlediğimiz Ahilik Expo gibi etkinliklerle, Türkiye’nin Ahilik pazarından aldığı payı beş yılda 400 milyar doların üzerine taşımayı hedefliyoruz.”
40’a yakın ülkeden 500 firma
9’uncu İslam İşbirliği Teşkilatı (İİT) Ahilik Expo Forumı’nın bu yıl 24-27 Kasım 2022 tarihleri arasında İstanbul Forum Merkezi’nde düzenleneceğini anlatan Yunus Ete, fularla ilgili şu bilgileri verdi: “Organizasyonumuzu İslam Ülkeleri Standardlar ve Metroloji Enstitüsü’nün (SMIIC) koordinasyonu ve İslam Ticaretini Geliştirme Merkezi’nin (ICDT) iş birliğinde düzenliyoruz. Organizasyona 40’a yakın ülkeden 500’e yakın firma stantla katılacak. 2021 yılında olduğu gibi bu yıl da 90’dan fazla ülkeden 4 gün boyunca 9 bine yakını yabancı 40 bine yakın toplam ziyaretçi bekliyoruz.”
Genç girişimcilere fırsat
8’inci Dünya Ahilik Zirvesi ise bu yıl “Sürdürülebilir ticaret için: Global Ahilik endüstrisinin gelişimini tüm yönleri ile keşfedin” mottosu ile kapılarını açacak. Zirvenin 11 farklı oturumunda 50’den fazla uluslararası konuşmacı sunum gerçekleştirecek. Ayrıca Dünya Ahilik Zirvesi çatısı altında 40’a yakın ülkeden uluslararası şefin katılımı ile Uluslararası Aşçılar Olimpiyatı gerçekleşecek. Muhafazakâr giyim ve aksesuar firmalarının katılım yaparak ürünlerini tanıtacağı Muhafazakar Moda ve Sanat Sokağı ziyaretçileri ile buluşacak. 2021 yılında olduğu gibi bu yılda start-up’ların projelerini gelen uluslararası yatırımcı kitlesine tanıtabilmesi için özel bir Start Up Zone alanı ayrılarak, genç girişimcilere fırsat oluşturulacak.